به گزارش دفتر کانون های فرهنگی هنری مساجد منطقه ویژه خوی ، میر محمد سیدهاشمی عصر روز چهارشنبه در همایش مدیران و مسئولان کانون های فرهنگی هنری مساجد خوی افزود: بیش از یک میلیون و 132 هزار نفر
فعالیت 12هزار کتابخانه در مساجد کشور

 

به گزارش دفتر کانون های فرهنگی هنری مساجد منطقه ویژه خوی ، میر محمد سیدهاشمی عصر روز چهارشنبه در همایش مدیران و مسئولان کانون های فرهنگی هنری مساجد خوی افزود: بیش از یک میلیون و 132 هزار نفر از مردم به ویژه جوانان عضو ثابت این کتابخانه ها هستند و از کتاب های موجود استفاده می کنند. 

وی با بیان اینکه در کشور 95 هزار مکان مذهبی وجود دارد، اضافه کرد: از این تعداد، 75 هزار باب را مساجد تشکیل می دهند.

وی اظهار کرد: سالانه 10 درصد به کتابخانه های مساجد کشور افزوده می شود و دو میلیون نفر از فضاهای کتابخانه ای مساجد استفاده می کنند. 

مسئول کتابخانه های مساجد کشور از برگزاری دومین دوره جشنواره روستاهای بوستان کتاب با مشارکت اعضای کتابخانه های بیش از 500 روستای کشور در اسفندماه امسال خبر داد و گفت: امیدوار هستیم بتوانیم با این اقدام فرهنگی، زمینه رونق بیش از پیش کتابخوانی را در کشور فراهم کنیم.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی هم در این همایش گفت: 818 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان فعالیت می کنند که سهم شهرستان خوی از این تعداد 124 کانون است.

حجت الاسلام اباذر بیگی با بیان اینکه در مساجد استان بیش از 163 کتابخانه فعال هستند، افزود: امسال برای تجهیز و تکمیل آنها بیش از یک میلیارد و 700 میلیون ریال هزینه شده است.

وی اضافه کرد: کانوهای فرهنگی هنری مساجد استان بیش از 30 هزار نفر را تحت پوشش برنامه های فرهنگی و هنری خود قرار داده اند .

در ادامه این همایش از بخشدار محترم ایواوغلی جناب آقای درستی  به عنوان بخشدار نمونه تجلیل بعمل آمد و  به تعدادی از کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان خوی برای فعالیت در عرصه عکاسی دوربین عکاسی اهدا شد.

کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور از سال 73 فعالیت خود را آغاز کرده و با استفاده از فضای فرهنگی مساجد، اقدامات خاصی را در این زمینه با حضور نوجوانان و جوانان انجام می دهد.

کتابخوانی از جمله برنامه های مهم کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور به شمار می رود.

خوی در راه اندازی کانون های فرهنگی و هنری مساجد جزء شهرستان های پیشتاز در آذربایجان غربی است و هم اکنون در این شهرستان 124 کانون فعال است.

        

    

    

د 

 

 

 

درباره : اخبار دبیرخانه منطقه ویژه خوی ,
بازدید : 992
امتیاز : نتیجه : 4 امتیاز توسط 72 نفر مجموع امتیاز : 342

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش

نشانی پستی

استان آذربایجان غربی- شهرستان خوی- بلوار شیخ نوایی- مجتمع فرهنگی و هنری اداره ارشاد خوی- طبقه اول- دفتر کانون های مساجد منطقه ویژه شهرستان خوی

                تلفن: 36362601-044                          فاکس: 36335625-044                                                آدرس پست الکترونیکی: dkmkhoy@yahoo.com        



قالب وبلاگ