به گزارش دفتر کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان خوی ، آیین جشن «ربیع القرآن» به همت کانون های فرهنگی هنری و به منظور استقبال از ماه ضیافت الله و بهار قرآن و تبیین اهمیت کل
شهرستان خوی با «ربیع القرآن»؛ از رمضان استقبال کرد

 

به گزارش دفتر کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان خوی ، آیین جشن «ربیع القرآن» به همت کانون های فرهنگی هنری و به منظور استقبال از ماه ضیافت الله و بهار قرآن و تبیین اهمیت کلام وحی و تشریح برنامه های قرآنی در مساجد شهرستان خوی برگزار شد.

این آیین باشکوه عصر روز جمعه با حضور اقشار مختلف مردم در مساجد محلات و روستاهای مناطق مختلف شهرستان خوی و همراه با اجرای برنامه های متنوع تلاوت قرآن، تواشیح، سرود، پرسش و پاسخ در رابطه با قرآن، معرفی روزه اولی ها تجلیل از فعالان و نخبگان قرآنی برگزار گردید.

یوسف ضیافتی، مسئول کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان خوی در جشن ربیع القرآن  با استناد به روایتی از امام باقر(ع) که می فرمایند: «هر چیزی بهاری دارد و بهار قرآن ماه مبارک رمضان است، گفت:  در طرح ربیع القرآن، متولیان مساجد به ویژه ائمه جماعات اهمیت قرآن شناسی و ضرورت برنامه ریزی و اجرای برنامه های قرآنی در مساجد را تبیین می کنند.

وی با یادآوری نعمت های خداوند و بیان اینکه برخی از این نعمت ها به همه انسان ها و بعضی نیز به صورت اختصاصی نصیب مسلمانان شده است، از مساجد(خانه های خدا) به عنوان یکی از این نعمت ها یاد کرد و افزود: مهمترین بخش عمران و آبادانی مساجد به حضور جوانان و نوجوانان وابسته است و کانون ها نقش مهمی در تحقق این هدف بر عهده دارند.

 

مسئول دفتر نمایندگی کانون های مساجد شهرستان خوی  از کلام الهی(قرآن) به عنوان دومین نعمت بزرگ خداوند  به جامعه اسلامی نام برد و بیان کرد: قرآن، کتاب سعادت، زندگی و راهنمایی برای حرکت به سمت خوشبختی دنیوی و اخروی است و کانون ها باید علاوه بر توجه به امر روخوانی و روانخوانی به تفسیر و شان نزول آیات نیز بپردازند.

وی، ماه مبارک رمضان را یکی دیگر از نعمت های اختصاصی خداوند به مسلمانان معرفی کرد و یادآور شد: در این ماه، تلاوت یک آیه ثواب ختم کل قرآن را دارد و خواب فرد روزه دار نیز عبادت محسوب می شود.

 

ضیافتی، شب های قدر را از دیگر نعمت ها برشمرد و خاطرنشان کرد: در این شب، مسلمانان با دو سرمایه قرآن و اهل بیت(ع) به درگاه الهی پناه می برند.

 

وی با ذکر این نکته که ماه مبارک رمضان که ماه رحمت، مغفرت و آمرزش گناهان و فرصتی برای صیقل دادن روح و جان و آشتی با معارف قرآن است، افزود: طرح ربیع القرآن، بهانه ای است که همه عوامل مسجد بیش از پیش به فرهنگ قرآنی توجه کنند.

این مقام مسئول؛ جزء خوانی، تلاوت نور، تفسیر روزانه، محافل انس با قرآن ، مسابقات قرآنی، دوره های آموزش روخوانی و روانخوانی را از برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد در ماه مبارک رمضان ذکر کرد.

درباره : اخبار دبیرخانه منطقه ویژه خوی ,
بازدید : 723
امتیاز : نتیجه : 4 امتیاز توسط 63 نفر مجموع امتیاز : 308

برچسب ها : طرح , ربیع القرآن , رمضان , کانون مساجد ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش

نشانی پستی

استان آذربایجان غربی- شهرستان خوی- بلوار شیخ نوایی- مجتمع فرهنگی و هنری اداره ارشاد خوی- طبقه اول- دفتر کانون های مساجد منطقه ویژه شهرستان خوی

                تلفن: 36362601-044                          فاکس: 36335625-044                                                آدرس پست الکترونیکی: dkmkhoy@yahoo.com        



قالب وبلاگ